Thursday, August 13, 2009

Study dan Pengorbanan




Suatu hari seorang sahabat bercerita kepada sahabatnya.. >> Tau x Majlis Ta'lim semalam 3 orang je datang.. - Ye ke?? >>Sdeh jugak. Tapi x pelah, depa ada study group ka, hal penting ka. Btw, kakak tuh ada bagi pesanan..
"Dan di antara manusia ada yang mengorbankan dirinya untuk mencari keredhaan Allah.Dan Allah maha Penyantun kepada hamba-hamba-Nya."(Al-baqarah 207)

"Berangkatlah kamu baik dngan rase ringan maupun dengan rasa berat, dan berjihadlah dengan harta dan jiwamu di jalan Allah.Yang demikian itu adalah lebih baik bagimu jika kamu mengetahui" (At-taubah 41)

>>Cukup menusuk. Kami pun datang lambat. Baru balik discussion.Ingat nk jenguk je. Skali eh x de org.biaq betui!! Kakak tuh pesan lagi kita2 yang faham nih, yang insyaallah dapat hidayah daripada Allah, kena tolong yg laen juga.
"Dan hendaklah di antara kamu ada segolongan orang yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh (berbuat) an makruf, dan mencegah dari yang mungkar. Dan mereka itulah org yg beruntung"
(Al-Imran 104)

- Teringat Ustaz kata dulu- Kalau kamu x amal makruf nahi mungkar, depa tahan kamu kat akhirat nanti sebab x tegok depa.. TAKUT SEH..
HIDUP, bukan senang nak hidup. Banyak benda nak buat. Tapi kena teruskan juga. Hidup terus mencari redha Allah, berbakti kepada mereka disekeliling.. sebab tanpa kita, siapa nk tolong mereka??

Wasalam. May Allah Bless_>

No comments:

Post a Comment