Thursday, January 8, 2009

Kita dan Gaza



Serangan ganas Israel laknatullah ke atas Gaza sejak 27 Disember lalu membuktikan hasrat Israel untuk kuasai wilayah itu. Sebelum ini, ketika membuat lawatan di Keherah pada Disember lalu, Menteri Luar Israel, Tzipi Livni mengancam untuk menjatuhkan kerajaan Hamas di Gaza.


GAZA........


Setakat ini serangan itu sudah mengorbankanlebih 50 nyawa, kebanyakkan orang awan termasuk wanita dan kanak-kanak yang tidak berdosa.


Kita....


dan seluruh umat di dunia ini mengutuk dan mengeji serangan yang tidak berkamanusiaan itu.


Namun... Adakah cukup dengan mengutuk Israel dpt membantu saudara kita di Palestine?? Setakat ini,usul yang cuba dibawa oleh yang cuba di bawa oleh dunia Arab untuk mengutuk Israel dan mendesak serangan ke atas Gaza dihentikan segera ditolak mentah-mentah oleh US. Presiden George W Bush terus mempertahankan tindakan ganas rejim Zionis itu.Pemimpin Islam hanya mampu menyeru supaya dunia Islam bersatu tetapi realiti yang berlaku ...


Tidak wujud 'WIHDATUL FIKR' di kalangan mereka.


Kenapa??? Sebab kita sendiri x cuba untuk satukan fikiran dan hati kita. Masing-masing dengan dunia sendiri dan tunggu orang lain mulakan dulu. Dan takut dengan kuasa besar yang berkuasa..


memang susah untuk lakukan ...


sebab kita x de mandat yang besar kat dunia nie.. nak terus pengaruh semua orang supaya lakukan apa yang patut..


tapi...


kite boleh mulakan dengan diri sendiri dengan baiki diri dan ajak kawan-kawan supaya ikut apa yang benar..tapi jgnlah terlalu syadid cara kita sebab bukan semua orang boleh ikut cara tu..


Berdoalah supaya generasi kita ini yang dipilih untuk naikkan Islam dan selamatkan Palestine!!!



untuk diri sendiri

No comments:

Post a Comment