Thursday, January 8, 2009

Untuk peringatan-Ucapan Terakhir As-Syahid Sheikh Ahmad Yassin

Tidakkah engkau melihat kaum Arab yang telah berlaku padamu sekarang?
Sesungguhnya aku adalah seorang tua yang lemah,
aku tidak berdaya mengangkat walaupu sebatang pen apatah lagi senjata dengan kedua tangan ku yang lumpuh ini,
aku juga bukanlah seorang pemidato yang lantang,
Aku juga tidak mampu untuk bergerak kecuali orang lain yang membantu menolak aku dengan kerusi roda ini,
Aku juga telah beruban dan usiaku semakin senja,
Tetapi aku berasa tenang dengan penyakitku ini, yang telah aku hadapi sejak dulu lagi,
Adakah benar? Kamu wahai kaum Arab adalah kaum yang lemah dan bisu.Ataupun kamu terus reda menjadi mayat-mayat yang dimusnahkan.
Adakah tidak akan kekmbali suatu masa dimana hati-hati kamu bangkit sepertimana yang pernah berlaku kepada kita satu masa dahulu?
Demi Allah! Selepas kamu semua akan mendengar tentang pembunuhan yang hebat dikalangan kami dan pada waktu itu kami akan berdepan muka ke muka dengan musuh-musuh kami, dan kami tidak akan lari bertempiaran.Dan pada waktu itu, janganlah kamu menunggu kami menyerah diri tau mengangkat bendera puti! KAmi tahu sekiranya kami berbuat demikian , kami akan mati juga maka biarlah kami mati dengan kemuliaan MUJAHID. Sekiranya kamu mahu, maka sertailah kami dengan apa yang kamu mampu. Dan kamu juga akan menyaksikan kematian kami serta kamu akan mengasihi kami.Ketahuilah, allah akan mengurangkan golongan YANG MERINGANKAN AMANAH yang telah diberi kepadanya. Dan kamiberharap kamu wahai kaum Arab tidak menentang kami.
Ya Allah! Sesungguhnya kami mengadu kepada-Mu, dengan segala kelemahan dan kekurangan kami, kami mengadu kepada-Mu Ya Allah!
dengan darah yang telah banyak tertumpah ini, dengan kehormatan KANAK-KANAK dan WANITA-WANITA kami telah dicerobohi, dengan rumah-rumah,ladang-ladang yeng telah dicerobohi, maka berilah Ya Allah, kami kekuatan dan anugerahkanlah kemenanagan bagi kami atau SyahID.....
-As-Syahid Ahamd Yassin-

No comments:

Post a Comment